måndag 26 september 2011

En vecka fylld av ayurveda


Idag har jag varit och träffat ayurvedaläkaren Janesh Vaidya; det är alltid lika inspirerande. Varje gång jag träffar Janesh känner jag att jag vill veta mer och att ayurveda är rätt för mig.
Dagens konsultation var väldigt lärorik, vi pratade mycket om de olika elementen vata - pitta - kapha, jag lärde mig som vanligt massor. Tyvärr kan jag inte återge något nu eftersom jag direkt efteråt aldrig kommer ihåg någonting, så också nu ikväll, det brukar dyka upp senare under veckan lite då och då i lagom portioner så jag förväntar mig många nya insikter under kommande dagar.

Redan på fredag är det dags för nästa möte med en ayurvedaläkare, då är det dags att träffa Sreejith igen. Jag ser verkligen fram emot detta och undrar vad jag ska få lära mig för något spännande då.

Veckan avslutas med veckoslut nr 2 på ayurveda-akademin, 14 timmar hälsorådgivarkurs, så denna vecka är verkligen maxad med ayurveda. Tänk att jag aldrig kan göra saker lite lagom :-)

Avslutar detta inlägg men en länk till en låt som hållit mig på gott humör det senaste halvåret.

3 kommentarer:

  1. Hur får man en konsultation med Janesh? Skulle gärna, efter att ha läst hans böcker, vilja få ett möte med denna kloka och inspirerande man och få lite hjälp.
    Kul med all ayurveda som du ägnar dig åt! Jag är som du, att det är svårt att komma ihåg allt på en gång.

    SvaraRadera
  2. Du kan maila till office@janeshvaidya.com så svarar de dig om det finns möjlighet eller inte. Jag vet att han är väldigt fullbokad så det är möjligt att det är svårt. Skadar dock inte att försöka :-) Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Tack Cecilia! Ska göra ett försök!

    SvaraRadera