torsdag 1 september 2011

Att välja sig själv



"Then the stars reach down and tells us there is always one escape.."
- Through the barricades / Spandau ballet 


I dag var första dagen på mitt nya jobb. Dagens höjdpunkt var då en av mina nya kollegor kom fram till mig och berättade att hon delade mitt ayurvedaintresse. Då kände jag att det här blir nog riktigt bra; en likasinnad!

För en tid sedan funderade jag en massa på vad jag ville göra med mitt liv och på en av mina ayurvedakonsultationer fick jag i läxa att ta reda på:

1. Vad jag är bra på
2. Vad jag är bättre på
3. Vad jag är bäst på

Detta gjorde inte att jag direkt visste vad jag ville göra men det blev väldigt tydligt vad jag inte skulle göra.

Att så sina frön på fel ställe där det inte finns tillräckligt med luft, ljus, värme och vatten för att de ska kunna gro är väldigt vanligt och slutar oftast inte bra. Jag vaknade efter övningen ovan upp och såg att det var precis så det var just då så jag bestämde mig för att välja mig själv. Att lyssna på den röst som sa att det var dags att odla på en annan åker.

Nu ser jag fram emot att på sikt kunna skörda!



2 kommentarer:

  1. :D Jag satt igår med att just försöka lista ut vad JAG är bra, bättre, bäst på! Men oh, så svårt! Man är ju uppfostrad att inte tycka att man själv är så bra, utan andra. Jag kom inte på så mycket, fick fråga min man. Och det jag kom på blir svårt att realisera till ett yrke/sysselsättning. Men det kanske kommer?!

    SvaraRadera
  2. Ja det kan vara svårt att se kopplingen men jag tror att det kommer av sig själv när man är medveten om sina styrkor.

    SvaraRadera