lördag 20 augusti 2011

Välkommen till mig och mitt liv som ayurvedaelev

Detta är en ärlig och personlig blogg om att utvecklas med ayurveda steg för steg.
Denna blogg kommer inte att ta upp vad ayurveda är eller beskriva annan fakta kring detta ämne, det finns så många andra bra sidor och bloggar om detta.
Jag kommer istället beskriva hur jag hittade ayurvedan och vilken skillnad det har gjort i mitt liv, för skillnad är det J

En kort beskrivning av mig är att jag är född i New Delhi i Indien men adopterades som spädbarn till Sverige och är uppvuxen i en värmländsk småstad. 
I dag bor jag med min man och två barn i Tullinge söder om Stockholm. 
Jag har gjort en hel del förändringar i mitt liv nyligen och kommer nu i höst att börja på ett nytt jobb som passar min personlighet mycket bättre än tidigare anställningar. 
Parallellt med nya jobbet kommer jag att påbörja min utbildning till ayurvedisk hälsorådgivare, jag kommer löpande att beskriva här hur jag  upplever utbildningen och hur jag utvecklas med den och alla andra kunskapskällor som kommer i min väg.

Jag är så tacksam för den dag hösten 2009 då jag av en slump fick reda på att det fanns något som heter ayurveda och ser med spänning fram emot mitt liv som en ayurvedaelev. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar