onsdag 22 oktober 2014

1:a dagen 22 oktober

Dagen blev som planerat, vilken lycka för mig som gillar att saker händer som jag har tänkt mig dem.

Halva familjen; jag, Rebecca och en sovande Frank åt frukost. Resten gick inte att väcka. Efter frukost sov vi igen och sen var det lunchdags.

Ungarna njöt i poolen och hjälpte till att jaga Frank som skuttade omkring precis överallt, helst i vattnet.



Efter lite övertalning åkte vi iväg till Hauz Khaz Village som är en stadsdel med smala gränder och utan biltrafik. Dock är det väldigt mycket motorcyklar och cyklar så det hade inte gjort någon större skillnad om det även var biltrafik där.
Det var mörkt och kändes lite skumt så det vi trodde skulle bli ett 3 timmars besök slutade efter 1 timme då vi kände oss nöjda och återvände till vår taxichaufför som turligt nog stod kvar och väntade. Jag lyckades dock hitta en tunika med sköldpaddor på till den enda person jag känner som gillar de små rackarna.

Delhi förbereder sig för morgondagens storhelg Diwali; ljusets högtid. Husfasaderna är klädda med ljusslingor och små explosioner hörs här och där från fyrverkerier av varierande kvalitet.
Det kändes tryggast att åka tillbaka till hotellet för att äta middag.

Inte kunde jag tro att den godaste italienska maten jag har ätit skulle vara i Indien. Men så gott det var, helt underbart, vi var saliga allihop.



Frank avslutar nu dagen med att titta på Bilarfilmen för 2008:e gången.
Vi andra längtar efter att sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar