lördag 31 mars 2012

Semester i Goa


Nu är det bokat! Årets semester går till Goa.
Jag började känna mig rastlös i början av veckan och ville ha något kul att se fram emot så det börjades planera för sommarens semesterveckor.
Efter att ha kollat runt ett tag på olika alternativ bestämde vi att en del av semestern skulle vi åka någonstans helt själva utan barnen och bara lyxa och ta hand om varandra.
Inga ställen kändes helt rätt förrän min man föreslog Goa i Indien.
Det är klart vi ska dit!
Det är monsunperiod där då så vi kommer nog bli lite blöta då och då men kanske härligt folktomt på stränderna precis som på Sri Lanka förra sommaren. Många turisthak och restauranger kommer att vara stängda men hotellpriserna är låga så vi har bokat med helpension, det lär knappast gå nån nöd på oss. Vi kommer att bo på lyxiga The Leela Goa i 9 dagar i Juli.


Det känns fantastiskt kul och spännande.
Nu håller jag på att sammanställa en massa dokument för att bevisa min indiska tillhörighet. Jag kommer att ansöka om ett PIO-kort hos indiska ambassaden (People of Indian Origin), med ett sånt slipper jag söka visum varje gång jag vill åka till Indien. Detta kort gäller som visum i 15 år och kan uppgraderas till ett OCI-kort (Overseas Citizen of India) som har livslång giltighet.Vi får se hur det blir; jag börjar med att ansöka om ett PIO-kort.

Har ni sett filmen "Outsourced"?
I den filmen som är helt fantastisk betyder "semester i Goa" något helt annat :-)
Har ni inte sett denna film så rekommenderar jag den starkt. Säljs billigt på CDON.






Nu ska jag gå och bläddra i den guidebok om Goa som jag lånade på biblioteket tidigare idag.
Alla ni med bra "Goa-tips" kan väl höra av er. Särskilt om ni känner till några bra ställen att ta ayurvedabehandligar på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar