onsdag 21 december 2011

Tankar inför jul



Resten av familjen gör julgodis och jag tar det lugnt efter ett par intensiva veckor.
Jag sitter och försöker att sammanfatta veckoslut nr 4 på Ayurveda -Akademin men jag har inte rätt inspiration för det just nu. Istället känns det lagom att inte skriva om någonting. Inlägget om förra kurshelgen kommer....snart.

Julklappar, jo jag är nog klar med det. Det blir mest barnen som får saker, övriga nära och kära får nöja sig med mitt sällskap och lite välgörenhet. Ni har väl sett getter, hönor, vacciner och annat nyttigt som kan hjälpa dom som inte har samma välstånd som oss. Jag tänkte först skriva dom som inte är så lyckosamma som oss men vem är egentligen lyckligast, jag tror inte att det nödvändigtvis måste vara vi i västvärlden.

Jag stödjer i år en organisation som heter Hand in hand och verkar för att hjälpa kvinnor i södra Indien att starta eget företag för att ta steget från fattigdom till en inkomst. Det finns så mycket fina organisationer att stödja och det är svårt att välja men denna organisation tilltalar mig mycket så den fick det bli.

Önskar er alla en fin jul och ett nytt år fyllt av allt ni önskar er i era drömmar.
Kärlek!

Bilderna i detta inlägg är tagna av Rebecca Lindroth snart 7 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar