söndag 20 november 2011

Art of love



I måndags kväll lyssnade jag tillsammans med min man och min mamma samt ca 250 personer till på Janesh Vaidyas föreläsning "Art of love". Det var riktigt kul att se att så många hade hittat dit. Det känns som att det ligger i tiden att öppna upp för nya influenser och tankar.

Förväntansfulla åhörare köar för att komma in


Janesh pratade om kärlek på alla plan; kärlek till omvärlden, kärlek till oss själva, kärlek i vårt arbete samt kärlek till familj, vänner och i våra parrelationer.

Det finns flera som bloggat om denna föreläsning och sammanfattat kvällen så bra att jag kommer att länka till deras blogginlägg och istället publicera lite bilder från kvällen.

Jfine Cuisine
Mylifebysandra



Foto: Ronnie Lindroth


Jag gick dit med kärlek och gick därifrån med ännu mer kärlek.

En annan person som har fina och väldigt kloka tankar om kärlek är författaren, journalisten och terapeuten Eva Sanner som skrivit den fantastiska boken
"Kärlek - en handbok" som fokuserar på parrelationer.
Jag rekommenderar varmt denna bok till alla, för visst vill vi väl alla utveckla och berika våra liv med så mycket kärlek som möjligt?

Kärlek - En handbok. Av Eva Sanner

4 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag har läst av dina inlägg i bloggen och finner dem mycket inspirerande. Tänkte höra med dig om du kan rekommendera någon som ger ayurvedisk massage här i Stockholm.

    Hälsningar
    Teresa

    SvaraRadera
  2. Hej Teresa,

    Jag vill varmt rekommendera Sreejith som du kan kontakta via denna länk: http://www.ayurvedaliving.se/
    Jag har i tidigare inlägg skrivit om massage hos honom. Han är i Indien nu fram till slutet av januari.

    Jag kommer i slutet av nästa vecka om tiden räcker till publicera ett inlägg med en recension av massage / shirodara hos Elements spa: http://www.elementsspastockholm.com/
    som jag kommer att testa nu i veckan.

    Jag har själv inte testat men känner stort förtroende för Ayurveda-Akademin där jag går min utbildning och de erbjuder ayurvedisk massage:
    http://www.skand.org/html/Ayurveda_och_Yoga_H%e4lsocenter.html

    Lycka till! Hoppas något av detta passar dig

    SvaraRadera
  3. Stort tack för dina fina tips. Jag tror att jag börjar med att testa Sreejith, efter att ha läst ditt inlägg om din behandling där, trots att det blir lite väntetid.

    Jag har precis börjat intressera mig för ayurveda och kommer fortsätta läsa din härliga blogg.

    SvaraRadera
  4. Tack Teresa, ja Sreejith är ett jättebra val :)

    SvaraRadera