måndag 27 oktober 2014

Dag 6 27 oktober


I dag efter frukost hade jag en ayurvedabehandling inbokad. Den hette Dinacharya och startade med en konsultation med en vaidya (ayurvedaläkare). Han tyckte det var kul att jag var ayurvedautbildad så att vi kunde prata om olika obalanser osv. med de ayurvediska termerna, han kollade mitt blodtryck och läste min puls för att kunna avgöra vilka örter och oljor som skulle användas under behandlingen. Sen kom hon som utförde själva behandlingen och började med att tvätta mina fötter. Sedan fick jag ett pulver som jag masserade in tänder och tandkött med. Efter det följde; en pasta i ögonen, oljedroppar med örter i näsan, inhalering av rykande örter, olja med örter i munnen och olja i öronen. Inget av det var särskilt behagligt men säkert välgörande på ett eller annat sätt.
Sedan följde huvud-, ansikts- och kroppsmassage med olja följt av att jag fick sätta mig i en låda med het ånga där bara huvudet stack upp. Det kändes lite instängt och var väldigt varmt. För att få bort oljan från min kropp och hår kletade terapeuten in mig med en skrub över hela kroppen och håret och sedan badade hon mig medan jag satt på en liten pall i duschen. Kändes jättemärkligt.
Innan jag gick därifrån fick jag jättegod varm hälsodryck och ett blomhalsband.
Mycket avslappnad och välluktande gick jag därifrån med oljigt hår.


Barnen och Ronnie lekte och badade i poolen medan jag var på behandling.




Efter en lunch på rummet, från roomservice gick Rebecca till aktivitetsrummet och gjorde garnarmband.


Sedan tog jag och Ronnie en promenad och Alexander och Rebecca vaktade en sovande Frank på rummet under tiden.
Kvällen avslutades med middag på hotellets medelhavsrestaurang. Och utanför dörren väntade en liten groda (stor som Rebeccas hand) på oss.




1 kommentar:

  1. Hej! Ja det verkade vara en genomgående behandling.Det verkade som en redig rekonditionering. Anders är här och tycker du kan prova hos Henrik nästa gång.!! Men förstår att du gillar det. Det såg ut som om ni hade bättre väder idag. Det är verkligen härligt att få dessa rapporter med bilder. Pappa lagar tvättmaskin!! Inte kul.
    Kramar från oss Ma.Pa

    SvaraRadera